En vigtig start på livet

Den praktiske musiske dimension

Morgensamling:

Morgensang og den levende fortælling

Dagen starter med morgensang. Morgensang er udgangspunktet for en god fælles skoledag. Her oplever vi fællesskabet, når vi alle er en del af sangen. Den mundtlige fortælling er en fantastisk måde at formidle f.eks. eventyr, sagn, myter, historie, religion og/eller eksistentielle, etiske, filosofiske tilgange til livet, hverdagen og det at være menneske.

Den personlige underviser, hvor undervisningen taler til hoved, hænder og hjerte

Mødet og vekselvirkningen mellem den voksne og barnet har stor betydning.

Den voksne skal ikke kun nå et bestemt fagligt mål med barnet. Den voksne er et menneske, som barnet skal kunne mærke gennem engagement og nærvær. Vi bestræber os på at  at tilrettelægge alsidige forløb, hvor børn og voksne leger, skaber og fortolker teori, fag, musik, sang, teater, dans, maleri, film, historiefortælling, rollespil i digitale, analoge, praktiske og fysiske udtryk. Vi benytter os af én eller flere kunstneriske udtryksformer til at spejle os i og udtrykke os gennem. Fag og teori tilegnes gennem praktiske og æstetiske  forløb, der taler til hoved, hænder og hjerte. Vores undervisningstilgang er produkt,- projekt,- og praktisk musisk orienteret, ligeså i den forstand, at undervisningen er sanselig og at vi ofte benytter naturen som undervisningslokale.

Billedekunst

Emne