Tilbud for 0.- 3.klasse

GUFS SFO.JPG

I vores SFO er der plads til at lege og være. Det er vores mål at børnene oplever en tydelig forskel på skole og SFO tid. I skolen er børnenes tid planlagt og skemalagt. I SFO’en er der plads til at nyde sin fritid, og at deltage i voksenstyrede aktiviteter. Vi tilstræber at skabe rammer, der er trygge, legeværdige og spændende.

Vi tilstræber at skabe muligheder og betingelser for udfoldelse af leg – inde, såvel som ude, alene eller i grupper, herunder støtte op omkring legeaftaler. Legen er fundamentet i barnets udvikling!

Når børn leger, udvikles blandt andet følgende:

• Sociale kompetencer

• Relationer

• Intellekt, begrebsafklaring og fantasi

• Øget bevidsthed ift. målrettet leg

• Selvværd

• Evnen til at kunne selv – oplevelse af mestring på egne vilkår.

Vi planlægger og udfører aktiviteter der er sjove, udfordrende, anderledes og med mulighed for deltagelse på tværs af både alder og køn.

For at kunne give børnene en tryg og dejlig tid i SFO’en er det vigtigt for os at skabe og vedligeholde en god og åben dialog med forældrene. Hvis vi samarbejder, får vi glade og trygge børn.

Hverdagen i vores SFO

Inden kl 7.15 afleveres SFO børnene i vores børnehave. Kl 7.15 sender børnehavepersonalet SFO børn over i SFO’en.

Børnene får typisk fri, på forskellige tidspunkter. Fælles for alle SFO børn er, at de skal udenfor og lege, når de får fri fra skole. Udenfor kan der være tilbud om at deltage i fælles aktiviteter. Der er mulighed for at lege frit, og med hvem børnene lyster. Vi har sjove køretøjer og en indbydende legeplads, der kan lidt af hvert.

Alt efter hvordan vejret arter sig, kan børnene være ude ½ time eller hele eftermiddagen.

Indenfor tilstræber vi at fordele børnene godt, på hele vores område. Vi hjælper børnene igang med gode lege, eller gode relationer. Der tilbydes hver dag en aktivitet, som for det meste er frivillig.

Ved 14-14.30 tiden tilbydes alle børn et stykke frugt.

Børnemøder

En gang om måneden afholder vi et børnemøde efter skoletid. Her har alle børn en stemme, og de bliver bl.a spurgt til hvordan den bedste sfo eftermiddag ser ud. De er således medbestemmende omkring deres fritid.

Mandag: 7.15-16.30

Tirsdag: 7.15-16.30